• נובמבר

    2

    2023
  • 433

איטום גג פנל מבודד

איטום גגות יכול להתפרש על אמצעים שונים, תלוי בחומר ממנו הגג שלכם עשוי, סוג הבניה וכמו כן מצבו הנוכחי של הגג. תהליך איטום גגות הוא אינו מורכב, אבל חייב להיות מבוצע בשלבים קבועים ועל ידי בעל מקצוע. ישנה חשיבות לזמן בו אתם בוחרים לאטום את הגג, ויש חשיבות לכל שלב ושלב בתהליך כדי לקבל תוצאה טובה לטווח ארוך. אז מה זה איטום גג פנל מבודד? לפניכם כל הפרטים.

 

מה זה פנל מבודד?

פנל מבודד הוא כמו סנדוויץ', הוא עשוי שלוש שכבות כאשר השכבה העליונה והתחתונה בדרך כלל הן עשויות פח/אלומיניום והשכבה האמצעית היא המתווכת והמבודדת. ישנם שימושים שונים בפנלים מבודדים, ריכזנו לפניכם את כל המידע לגבי השימוש במוצר:

  1. בניה קלה – בניה קלה היא לא דבר זר בענף הבניה, למעשה רבים בוחרים להיעזר בבנייה קלה לצורך השלמות בניה ואפילו כמעט בניה מלאה. פנלים מבודדים מבטיחים איטום הרמטי ואקוסטי בעזרת השימוש בהם. הפנלים יכולים להיות מותאמים לשלדת הבית, לגג המבנה ולהשלמת בניה. 
  2. מרפסות – כפי שציינו, ישנן גם השלמות בניה והרחבות בניה בסיוע פנלים מבודדים. רבים שרוצים להרחיב את המרפסות או לסגור את המרפסת נעזרים בפנלים מבודדים שיהפכו את ההרחבה והסגירה לפשוטה ומהירה. 
  3. גגות – פנלים מבודדים גם לוקחים חלק בבניית גגות, בעזרת פנלים מבודדים נוכל להשלים את הרכבת הגג בצורה איכותית. יש לייחס לפנלים המבודדים לא רק את אלמנט האיטום אלא גם את משקל הפנלים הקל יחסית – מה שתורם להשלמת בנייה איכותית ומבודדת לחלוטין. 

 

כפי שציינו, בין השכבה העליונה והתחתונה קיימת שכבה של חומר מבודד. החומר המבודד יכול להיות מסוגים שונים, בדרך כלל פוליאוריטן הוא החומר המוקצף הנמצא בין שתי השכבות. פוליאוריטן הוא חומר דחוס, הוא תורם לבידוד תרמי ואקוסטי בצורה מעולה. מלבד לחומר זה, ישנו שימוש בחומרים נוספים כמו פוליסטירן, צמר סלעים ואפשרויות נוספות אחרות.

 

איטום פנל מבודד

אם הגג שלכם מורכב מפנלים מבודדים ועדיין קיימת נזילה, תוכלו להחליף את הפנלים או לבחור לאטום את הגג באחת השיטות המסורתיות. פנלים מבודדים לא הרמטים לכל החיים, בדיוק כמו כל גג אחר. הבחירה החכמה לטווח הארוך תהיה באמצעות יריעות ביטומניות. איטום גגות ביריעות ביטומניות יכול להתאים גם לפנלים מבודדים המורכבים על הגג שלכם. התהליך אינו מורכב, ולרוב נדרש בשכבה אחת של יריעה ביטומנית בעובי 5 מ"מ. המחירים נקבעים לפי מ"ר, המחיר נע בין 90 ש"ח ועד 130 ש"ח למ"ר בהתאם למורכבות העבודה, מצב הגג ומקצועיות הקבלן. 

 

איטום גג פנל מבודד – יתרונות

  • בידוד איכותי – הדבר העיקרי שאנחנו והחשוב ביותר מן הסתם יהיה איכות הבידוד. איכות הבידוד צריכה להיות ברמה גבוהה ולטווח ארוך, בדיוק כמו עבודת איטום מקצועית. פנלים מבודדים מציעים לנו רמת בידוד גבוהה, בין אם מדובר על פנלים חשופים לחלוטין (חיצוניים) או פנימיים. כמו כן, גם מבחינה אקוסטית הפנלים מבודדים בצורה מלאה והרמטית. 

 

  • מחיר – היתרון המשמעותי של פנלים מבודדים יבוא לידי ביטוי במחיר. המחיר של ייצור ותחזוקת פנל מבודד אינו גבוה ובהשוואה לצורות איטום דומות. בעזרת פנלים מבודדים אנחנו גם נוציא פחות כסף בעתיד, מכיוון שמדובר על פנלים מבודדים לחלוטין ולכן לא נדרש בחימום. 

 

  • התקנה – תהליך איטום גג פנל מבודד הוא לא מורכב, וכל מה שצריך הוא סיוע של קבלן איטום עם ניסיון. תהליך ההתקנה אורך מספר שעות לכל היותר ובהתאם לסוג הפרויקט. 

 

כמה עולה איטום גג פנל מבודד?

המחיר של איטום גג המורכב מפנלים מבודדים נע בטווח שונה בהתאם לחומר האיטום. לרוב כפי שציינו הדרך החכמה ביותר לאטום פנלים מבודדים תהיה באמצעות יריעות ביטומניות. עם זאת, תוכלו לבחור בשיטות אחרות כמו איטום בזפת שנחשב לזול אך משמש לטווח קצר – המחיר הוא בין 30 ש"ח ועד 50 ש"ח למ"ר. הבחירות הנוספות יכולות להיות בחומרים ביטומניים אחרים או חומרים פוליאוריטנים שמחירם דומה למחיר יריעות ביטומניות. חשוב לבדוק האם קיימת שכבת איטום על הפנלים המבודדים, שכן חומרי איטום לא זהים דוחים זה את זה.

5/5 - (1 vote)
5/5 - (1 vote)

 בנייה וקידום ע"י STRATOMEDIA רכישת כתבות Yousell